Behandeling Begroting 2018

Provinciehuis vergaderzaal 3475a 250x250JPGzaterdag 11 november 2017 15:15 Het was een lange vergaderdag, die tweede woensdag van november. De begroting 2018 kreeg een uitgebreide bespreking. Er kwamen maar liefst zes wijzigingsvoorstellen op tafel. Aan het eind van het debat moest er daarnaast ook nog eens over 24 moties worden gestemd. Hieronder een impressie van de vergadering aan de hand van de kernpunten uit onze inbreng. lees verder

Wisseling van de wacht

IMG_7232a 200x200dinsdag 07 november 2017 15:43 Tijdens de oktobervergadering van Provinciale Staten is na tien jaar afscheid genomen van Chris Schaapman en werd zijn opvolger Jacco Schonewille beëdigd. lees verder

Duurzamer transport van Rijnland naar Europoort

IMG_5814a Werkbezoek OTA 168x168maandag 17 oktober 2016 12:57 Het transport van containers via de Overslag Terminal Alphen aan den Rijn (OTA) wordt duurzamer. Er komt een "groene corridor” van Rijnland naar Europoort. De fractie was er op werkbezoek. lees verder
RSS icon linking to RSS overview

Politici bijeen rond actuele thema's

Merwede IMG_1990a scheepsbouw 168x16806 oktober 2016 Waterschapsbestuurders, raadsleden en een enkele wethouder wisselden tijdens de achterbanbijeenkomst op 3 oktober van gedachten. Ganzenoverlast, leegstand in detailhandel en kantoren, en het functioneren van het openbaar bestuur in het licht van regionale economische ontwikkelingen vormden de hoofdthema’s. lees verder

Informatie over Chemours

Chemours Dupont 20150130_095439 200x20028 september 2016 Nadat een jarendurende strijd om te komen tot sluiting van de Derde Merwedehaven, in het voordeel van de omwonenden is beslecht en de afvalberging met ingang van 1 januarii 2013 werd gesloten, is er in hetzelfde gebied opnieuw grote onrust ontstaan. Chemours, het voormalige Dupont, blijkt grote hoeveelheden PFOA (Perfluoroctaanzuur) te hebben uitgestoten. De grote vraag voor (ex-)medewekers en omwonenden uit Sliedrecht, Papendrecht en Dordrecht is: welk gezondheidsrisico hebben we hierdoor gelopen? Het RIVM verricht onderzoek. lees verder

Buijtenland van Rhoon volgt kwartiermakers

IMG_5760a 168x168donderdag 15 september 2016 17:55 Volgens de Statenfractie SGP&ChristenUnie kan het Buijtenland van Rhoon uitgevoerd worden op basis van de voorstellen van de kwartiermakers *), rekening houdend met alle belanghebbenden die in dat gebied een actieve rol gaan spelen. lees verder

Niet langer wachten met windmolens Korendijk

Windmolen Haamstede P1120509a 168x168donderdag 15 september 2016 17:20 Een windmolenpark bij Korendijk kan, wat de SGP&ChristenUnie betreft, definitief worden uitgevoerd.
Het plan voor vijf windmolens langs het Spui past in de landelijke afspraken waarbij in Zuid-Holland 735 megawatt aan windenergie moet worden gerealiseerd. lees verder

Herstel scholierenlijn

bus R-net IMG_4510a 168x168woensdag 29 juni 2016 18:06 Mede dankzij de fractie van SGP & ChristenUnie gaat de Provincie Zuid-Holland geld beschikbaar stellen voor herstel van de busverbinding tussen busstation Heinenoord en Middelharnis. lees verder

Jonge Landbouwers dreigen subsidie mis te lopen