Beëdiging Peter van den Berg

Foto_beediging_peter_vd_berg.jpg01 02 2019

De eerste vergadering van Provinciale Staten in 2019, op 30 januari, was een bijzondere. In ieder geval voor Peter van den Berg, die als Statenlid werd geïnstalleerd. Peter zal tot de Statenverkiezingen van maart dit jaar de SGP/ChristenUnie-fractie ‘versterken’. Daarmee vult hij de lege plek op die door het vertrek van statenlid Henk van Dieren is ontstaan.

Peter van den Berg (1974) woont met zijn vrouw Eveline en hun (pleeg)zoon Giovanni in Waddinxveen. Van 2000 tot 2018 was hij politiek actief in Waddinxveen. De eerste jaren was hij namens de Protestantse Combinatie Waddinxveen (PCW) duo-raadslid, van 2006-2018 gemeenteraadslid. Sinds 2015 is Peter lid van de Partijadviesraad van de SGP.

Zijn statenlidmaatschap gaat hij combineren met zijn werk als juridisch adviseur en facilitator voor de gemeenten Oudewater en Woerden en als adviseur & trainer bij Leg-uit. Peter publiceert regelmatig, onder andere schreef hij het Zakboek Statenleden en regelmatig verschijnen blogs van zijn hand.