Berichten geschreven door Arjan Witte

1. Keti Koti
    Door Arjan Witte op 1 juli 2023

Keti Koti: excuses van Zuid-Holland voor het slavernijverleden

Vandaag is het Keti Koti (Ketenen Verbroken). Wij herdenken het ongekende het leed van de slavernij en vieren de afschaffing ervan, nu 150 jaar geleden. Dit jaar is Keti Koti, voor mij extra gaan leven. Op 7 september 2022 sprak ik steun uit voor het starten van onderzoek naar het slavernijverleden van de provincie Zuid-Holland.

2. Nederlandse vlag.jpg
    Door Arjan Witte op 14 maart 2023

Motie steun bevrijdingsfestivals aangenomen

Dat wij deze week naar de stembus gaan om te bepalen wie onze provincie de komende jaren gaan besturen is geen vanzelfsprekendheid. Die vrijheid had een prijs en is zwaar bevochten. Daarom zijn we blij dat in de laatste stemronde van deze periode onze motie om extra subsidie voor het Bevrijdingsfestival is aangenomen.

3. 4 mei.jpg
    Door Arjan Witte op 1 februari 2023

Arjan Witte pleit voor behoud Bevrijdingsfestivals

Op 4 en 5 mei herdenken we en vieren we samen onze vrijheid. Op 5 mei zijn traditiegetrouw de Bevrijdingsfestivals. Het organiseren van zo’n gratis festival kost geld en door twee coronajaren en inflatie staan de organisaties van de Bevrijdingsfestival financieel behoorlijk onder druk. Statenlid Arjan witte heeft daarover op 1 februari in Provinciale Staten mondelinge vragen gesteld.

4. Statenzaal
    Door Arjan Witte op 14 december 2022

ChristenUnie: stop met vriendschapsband China

De fractie ChristenUnie & SGP heeft in het voorjaar 2022 het initiatief genomen om de vriendschapsrelatie die de provincie Zuid-Holland heeft met de provincie Hebei en het stadsdeel Shanghai Pudongin in China tegen het licht te houden. In ons verkiezingsprogramma zeggen wij dat we deze relatie willen stopzetten.