Terugblik werkbezoek Krimpenerwaard

werkbezoek krimp.jpeg
Door ChristenUnie Zuid-Holland op 18 september 2024 om 17:11

Terugblik werkbezoek Krimpenerwaard

Op 13 september bezocht de Provinciale Statenfractie de gemeente Krimpenerwaard. In Schoonhoven gingen de Statenleden in gesprek met de lokale fractie om te praten over ruimtelijke vraagstukken, uitdagingen en mogelijke oplossingen.

De fractie werd ontvangen op het stadhuis van Schoonhoven, het oudste stadhuis van Nederland dat nog in gebruik is. Hier gaven de fractieleden van ChristenUnie Krimpenerwaard een presentatie waar de ruimtelijke puzzel werd toegelicht. In Krimpenerwaard moeten nodig nieuwe woningen gebouwd worden, maar toch ervaart de gemeente te weinig ruimte vanuit de provincie om uit te kunnen breiden en dit baart zorgen over de leefbaarheid van de kernen in de toekomst. Beide fracties gingen het gesprek aan over mogelijke oplossingen, waarbij een lokale projectontwikkelaar ook zijn inzichten deelde. In de middag gaf de lokale fractie een rondleiding door Schoonhoven, waarbij we huidige bouwprojecten en mogelijke plaatsen voor nieuwe woonwijken bezochten.

Steven Datema: 'Ik heb genoten van ons bezoek aan de Krimpenerwaard. We zijn door de lokale ChristenUnie-fractie bijgepraat over de zoektocht naar geschikte plekken om woningen te kunnen bouwen die broodnodig zijn om de kernen in de Krimpenerwaard leefbaar en vitaal te houden. En na het praatje volgde ook het plaatje, met een rondleiding langs verschillende (mogelijke) bouwlocaties in het prachtige Schoonhoven.'

Labels: , ,