Gert-Jan Segers in Zuid-Holland

IMG_20160610_1441518a 624x27015 juni 2016

Gert-Jan Segers, fractievoorzitter van de ChristenUnie in de Tweede Kamer, zag tijdens zijn bezoek aan Zuid-Holland zowel mogelijkheden als initiatieven en zette zijn handtekening voor vrijheid. Segers deed op vrijdag 10 juni Zuid-Holland als achtste provincie aan in zijn Provincietour.

Mogelijkheden
’s Morgens was Katwijk aan de beurt waar Gert-Jan Segers samen met Statenlid Chris Schaapman, een bezoek bracht aan Binders, een wijkservicecentrum waar mensen met een lichamelijke en/of verstandelijke beperking de mogelijkheid hebben om door een vorm van dagbesteding te participeren in hun maatschapppelijke omgeving. De werkzaamheden worden in de omgeving uitgevoerd. Zo ging Segers ook met deelnemers op hun werkplek in gesprek over deze succesvolle manier van dagbesteding.

Vrijheid
’s Middags volgde een bezoek aan Dordrecht. Eerst aan Het Hof van NL. Nu een museum, in 1572 vond hier de Eerste Vrije Statenvergadering plaats. Met deze vergadering werd de basis gelegd voor de onafhankelijke Republiek der Nederlanden. Segers, die als Kamerlid steeds opkomt voor vrijheid van denken en vrijheid van geloven, zette zijn handtekening onder een moderne vertaling van de oude notulen.

Duurzaamheid
Tenslotte bezocht het gezelschap de Duurzaamheidsfabriek op het Dordtse Leerpark, een project, gekoppeld aan het Da Vinci College, waar studenten daadwerkelijk met duurzaamheidsvraagstukken uit het bedrijfsleven of van de overheid geconfronteerd worden. Onderwijs, overheid en bedrijfsleven werken samen en bieden in de Duurzaamheidsfabriek een scala aan mogelijkheden om duurzaamheidsinitiatieven te ontwikkelen. Voor Gert-Jan Segers vormde het de afsluiting van de Provincietour door Zuid-Holland waar hij ontmoetingen had waarin onderwerpen centraal stonden die voor de inwoners van belang zijn. Voor nu en voor de toekomst.
Segers toonde zich zeer ingenomen met de getoonde thema’s en liet een grote betrokkenheid zien.

Zowel in Katwijk als in Dordrecht waren ook lokale raadsleden en wethouders bij het bezoek aanwezig.

Foto's van deze Provincietour zijn hier te vinden.

Nieuwsarchief > 2016