Gerard Schotanus

Woonplaats:
Gouda

Wie ben ik:
Een enthousiast en betrokken persoon. Gemakkelijk in het leggen van contacten. 16 jaar raadslid geweest van de ChristenUnie te Gouda.

Gezin/persoonlijke leefomstandigheden:
Getrouwd, vier zonen. Werk: Vanaf 5 december 2014 met pensioen. Gewerkt in het HBO onderwijs. Passie: Voor cultuur en natuur.

Waarom ik kies voor de ChristenUnie :
Een partij, die betekenis geeft aan het christen zijn in Nederland. Dat betekent aandacht voor o.a. het milieu, de zorg en een rechtvaardige samenleving.

Wat zou ik graag willen bereiken (politiek)
Dat burgers zich gehoord weten door de politiek. Extra aandacht voor duurzaamheid en voor leefbaarheid in de stad maar zeker ook het platteland.

Wat zeggen anderen?
Gerard Schotanus steekt met zichtbaar plezier veel aandacht en tijd in het politieke werk. In de zestien jaar dat hij gemeenteraadslid was heeft hij een groot netwerk, veel goodwill en enorm veel kennis opgebouwd. Als hij in de staten gekozen wordt zullen alle inwoners van Zuid-Holland daarvan profiteren. (Anke Huisman )

Gerard is een toegewijd politicus die zich in korte tijd dossiers inhoudelijk goed eigen weet te maken en daarbij veel tijd steekt in gesprekken met belanghebbenden. Hij weet als geen ander om politiek dichtbij de mensen te brengen en handen en voeten te geven. Daarnaast is hij origineel en gevat en weet de aandacht goed naar zichzelf toe te trekken, waardoor de boodschap van de ChristenUnie aan kracht wint. Last but not least: Gerard is een sympathiek iemand, die ook goed in staat is om bruggen te bouwen, zowel in de fractie als in de samenleving. (Theo Krins)

Wat is volgens jou de mooiste plek in Zuid-Holland?
Met de Mallegatsluis in de rug kijkend naar het historische Gouda.